När du får oväntat besök....

Sedan en tid tillbaka så har det flyttat hit en katt, ja hon/han har bestämnt sig att här ska jag bo.
Det är inte första gången det händer och troligtvis inte den sista. Ställer man ut matrester på trappan får man i viss mån skylla sig själv, det drar hit katter. Katten är nog inte hemlös utan kommer med all säkerhet från en bondgård bredvid, vi har "fått" katter därifrån tidigare. Den här katten påminner väldigt mycket om Lillan vi hade tidigare och tror faktiskt det är någon avkomma till henne. Katten kallas i alla fall för kubiken då kroppsformen är kompakt och kubikliknande.
Kubikens kön är lite under disskusion men antingen en kastrerad kille eller det som är mest troligt en tjej.
Hon är i alla fall en otroligt trevlig katt som bara älskar när man kelar och gosar med henne och äter alla våra rester och den mat katterna här inne ratar.
Nu ett bekymmer som växer och det är hennes mage, är det den goda maten eller något annat i magen !!!
Lillan som kom hit på samma sätt tackade oss med att leverera 1 kattunge på trappan en dag, som turligt nog tog en arbetskamrat hand om den. Vad gör jag om det helt plötsligt är ett gäng kattungar här.....hoppas det är den goda maten som gör att hon har blivit lite rund. Jag gör som strutsen gömmer huvudet i sanden och låtsas att jag inte ser något.



/ Kina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: