Boris kom i kläm

Det har ju varit en tidsfråga innan det skulle hända och nu har det hänt. I går höll jag nästan på att klämma ihjäl Boris i dörren. Att dom alltid är runt fötterna har jag nästan koll på jämnt men det finns en dörr i huset där dom även är ovanför och det glömmer man ibland. 
På våran hatt hylla sitter det jämnt någon katt så vi har en filt ligger där så dom kan mysa till det, en dörr finns det i närheten också och när den är öppen kan dom balansera på den för att ha kolla på vad man gör. I går så gick jag genom dörren och ingen katt vid fötterna och så stängde jag dörren. MEN vilket hjärtskrikande vrål, mamma som hörde det blev alldeles skärrad och jag med såklart.
Boris var nämligen på dörren upptill och inte tittade jag när jag stängde jag hade ju koll på min fötter.....

Nu skrek han nog mer än vad jag klämde för det verkar som det inte blev så farligt, han tvättade sitt framben väldigt en tag efteråt så det gjorde väll ont stackarn men han haltade inte och idag märks det inte.
Tror ni han lärde sig något ??
Icke så idag har Stefan snickrat ett stopp så ingen katt kan komma åt dörrens ovansida.

2 katter sitter nu på hatthyllan och är lätt upprörda då dom har blivit bestulna på att ha koll när man går igenom dörren.





/ Kina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: