Det här med mat är inte alltid så enkelt.

Jag håller lite i smyg på introducerar nytt foder här i hemmet. Har tidigare haft RC indoor men efter att ha läst antal artiklar hit och dit så tänkte jag prova lite nytt.
Det jag håller på smyger in är

Mina bondkatter är så lätta när det gäller foder dom äter allt och verkar må bra av det mesta. Boris och Elvis är det lite knepigare med. 
Elvis kräks då och då mat så det är därför jag ska testa ny mat.
Nu sniffar dom tveksamnt men äter i alla fall om än lite misstänktsamt men det går i...
Jag ska nu fortsätta med det här fodret och se hur det funkar.
Tidigare så ändrade jag lite i blötmaten. Katterna fick först ICA:s påsmat som inte innehöll fisk för det nobbade dom helt. Jag tyckte efter ett tag att det blev samma och samma så jag har testat runt lite bland olika märken. Återigen är det Boris och Elvis som är mest kräsna men faktiskt bondkatterna också. Så nu är vi på ruta ett igen när det gäller mjukmat. ICA:s påsmat som känns lite sådär eftersom det känns som det är mest sås men det äts åtminstonde. Pussi, Whiskas, Mjau mm fick jag kasta mycket av då ingen av katterna tyckte det var så gott. 

Nu kör vi på det här ett tag.

/ Kina
Eva skriver...

Jag bytte till Eukanuba till mina missar för ca 1 år sedan och sedan dess kräks de nästan aldrig!
Katterna älskar maten och den fungerar toppen!
Hoppas att dina missar kommer på att det är smaskens också!
//Eva

Svar: Hej Eva.Ja jag tror också att det blir bra, dom smaskar på lite grann och börjar komma underfund med att det inte är så tokigt ändå,
uppmedtassarna.blogg.se

2012-08-07 @ 18:56:58
URL: http://www.sodradalarnaskattpensionat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: