Kattvakt - dag 10

Det börjar närma sig dagen då mamma ska komma hem. Lite skönt ska det faktiskt bli för det har varit en hel del jobb med att ta hand om alla dessa katter. Ta i dag till exempel. Vi vaknade av att en katt hade använt kattlådan och att det luktade så illa att det bara var att kasta sig över den och göra rent fort som tusan. När jag jag sedan gick ut i hallen var det någon som hade kissat där och avslutningsvis så fann jag en spya också. Tur att inte alla morgnar har varit såhär krävande.
 
Något som jag blivit varse om sedan jag kom hit är att Boris och Elvis tror att det är okej att gå fram och ta saker. Jag är ju absolut inte van vid att katter gör på det här viset, för katterna vi haft förut skulle aldrig drömma om att hoppa upp på bänkar och börja äta av det som finns där. Men här hos mamma är det så att om man står och lagar mat så kan man inte lämna grytan på spisen för då går de fram och börjar slicka i den. När Basse gjorde ostmackor gick Boris plösligt fram och snodde en ostskiva, och nu ikväll när jag vände ryggen åt min cheesecake så var Elvis snabbt på plats för äta lite utav den.
 
Sen är det ju det här med att de ska vara med överallt. Öppnar man ett kylskåp så hoppar de in. Plockar man ur diskmaskinen så hoppar de in. Står man och gräver i skafferiet så hoppar de in. Det är ett under att de inte råkat bli instängda någonstans. Eller så skulle man i sådana fall kanske tycka att det plötsligt blev lite för lugnt och inse att någon saknades.
 
I morgon satsar jag återigen på att ta med täcket och gå till soffan för att titta på OS. Jag hoppas ju på att Boris ska göra mig sällskap även denna gång, men han har kanske viktigare saker för sig. Som att leka i sin klösställning till exempel.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: