Julen

Julen är över. Detta år fick jag hålla inne med det mesta av julpyntet eftersom Winnie förmodligen hade uppskattat det lite för mycket. Jag försökte med julduk, lite pynt i växterna och en mini-julgran, men allt fick plockas undan eftersom den lilla damen inte kunde låta det vara. De enda som var säkra var tomtarna uppe på hyllorna. Nästa år ska jag prova igen så får vi se om hon har lugnat ner sig då.
 
Kumi har aldrig brytt sig om julpynt. Hon ägnar sig hellre åt att jaga suddgummin och mat. Det kan hända att en och annan leksakråtta råkar illa ut ibland också.
 
 
På julafton höll jag och katterna till nere hos min mormor och morfar. Winnie for runt och lekte med Lina medan Kumi mest gick runt och snokade. Hon hann med att avverka köket, matrummet, sovrummet, vardagsrummet och mormors garderob. Dagen efter så fortsatte hon med resten av rummen.
 
/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: