Hemska saker till frukosten

I morse när jag satt och åt frukost så hade jag som vanligt minst 1 kompis och idag var det Elvis. Nu ska jag inte klaga om det för det är OK för mig att dom sitter på bordet och håller mig sällskap, jag tycker till och med att det är lite mysigt men när dom börjar sno min frukost då.....
I dag när jag satt och åt en macka och drack en kopp te så märkte jag att en orientaltass närmade sig min macka och snabbt som satan hade Elvis snott den och börjat tugga. Då är det inte osten han är ute efter som man kan tro utan själva brödet. Proceduren upprepar sig jag kollar i tidningen och ser i ögonvrån samma tass närmar sig mackan. Han ger sig inte...och inte jag heller.
DÅ händer det roliga, jag kramar ur min tepåse och lägger den bredvid muggen och Elvis blir skiträdd för den. Svansen som annars är som en smal piprensare ser ut som en piprensare som fått en elstöt, han reser ragg och ät väldigt uppjagad. Han backar, går framåt, backar igen... sen fram med tassen lite försiktigt för att snabbt dra tillbaks den. Haha han såg då för lustig ut. Då kan jag bara inte låta bli jag måste bara retas med honom, tar tepåsen och göra lite små utfall mot honom. Taskigt !! ja kanske lite men lite roligt också.
Tänk vad en urkramad tepåse kan förgylla en frukost.






                                                 



/ Kina








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: