Den stora kattsandsfrågan

Det här med kattsand är inte helt lätt trots att jag har haft många år att testa mig fram. Jag har provat en hel del och tycker olika hela tiden. Nu har jag kommit fram till att:
* 1:a Ever Clean är bäst utan konkurrens men då går det åt så mycket att jag inte har råd. En 10 kg kartong kostar ca 200 kr och den räcker bara 1 vecka och köpa kattsand för 200 kr i veckan har jag inte råd med synd för den är bra. Klumpbildande, luktar inte från lådan och är en finkornig sand.
* 2:a kommer den vita kristallsanden man köper på ICA. Praktiskt att handla när man ändå handlar sin mat. Det är en ganska grovkornig kristallsand som Boris och Elvis tycker så där om men dom större katter tycker den är helt OK. Det som är bra med den här är att det luktar inget och du plockar bara bort bajset tills det är dags att byta allt i lådan. Tyvärr samma där att det blir för dyrt när man har 6 katter att fylla upp lådor till, i alla fall för mig. 
* 3:a den som jag använder mig av nu är Katty Kattströ inte bäst men helt OK. Bra pris 20 Kg för ca 170 kr alltså håller det i ca 14 dagar med den säcken. Den är klumpbildande. Nackdelar är att den är väldigt dammig när katterna krafsar och när man häller i den. Den är också ganska grovkornig men det gör inte mina katter så mycket men ibland så är det som en sandlåda utanför. Så den här kattsanden kommer jag att använda mig av just nu i alla fall.  


      

Vill bara tilllägga att det här är min personliga åsikt i tyckande och tänkande och sand. Självklart så tycker vi alla olika och det gäller att hitta något som passar sina egna katter.

/ Kina
Janette skriver...

Hejsan

Det är sååå dyrt med kattsand. Nu är jag bortskämd med att nästan alla går ut istället för på lådan.

Kram janette

2012-01-12 @ 08:55:10
Kina skriver...

Hej

Javisst är det dyrt, men ett måste. Tänk om man hade en sponsor :)

2012-01-12 @ 09:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: