Ibland blir det fel

Åh ibland gör man precis det man inte ska göra dessutom vet man om att man inte ska göra det OCH ändå gör man det. Vad beror det på ?? Jag har precis gjort så, jag åker alltid den 25:e när jag fått lön och köper på mig kattmat och kattsand. Shoppar loss ordentligt då det går åt en hel del, vissa är kung i baren den 25:e jag är kung på kattavdelningen. Den här gången när jag skulle köpa mat så fick jag ett infall att köpa IAMS, mina katter har inte smakat det tidigare då jag har haft RC. Alltså gjorde jag det man inte ska göra, köpte utan att testa och att smyga in det lite sakta för katterna inte ska bli dålig i magen vilket kan ske med foderbyte. Nä jag byter bara pang på. Hem kommer jag med en 10 kg säck IAMS fisk/kyckling samt en 3 kg bara kyckling. Det kostade ca 800 kr, köpte sen lite "billigare" torrfoder till dom andra. Väl hemma är jag ivirig att presentera maten för främst Boris och Elvis som luktade på påsarna och undrade lite skeptiskt vad det var. Det skeptiska fortsatte kan jag säga för efter att jag hällt upp maten och dom kritiskt luktat och tagit en liten smakbit så gick dom. Det passade inte herrarna. Jaha så nu har jag 13 kg kattmat som ratas.

Tage och Gustav sviker inte och tycker det här var ju toppen nya goda torrfoder bitar. Så maten kommer att gå åt ändå och nu när det gått några dagar så smaskar Boris och Elvis också lite grann även om det inte är med strålande aptit. Så jag får ge mig och återgå till RC. Ingen ide att göra sig till och bjuda på något nytt. Till och med så dom tycker att Majus billigare torrfoder är godare och jag som läst att IAMS ska smaka så gott.



/ Kina
Sandra skriver...

Blev inte ens Totte glad? Han var ju tokig i IAMS förut :)

2012-01-29 @ 18:43:23
Kina skriver...

Totte är alltid pålitlig, han har inte fått något ännu men jag ska ge honom i kväll. Han har ju en egen burk med torrfoder och jag ska fylla i IAMS åt honom i den.Då blir han nog glad.

2012-01-29 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: