Så det kan bli när man ska köpa en katt

Jag var för ca 2 år sedan på jakt efter min första siames, en ras jag först tyckte verkade "knäppa" och nästan lite fula för att sen när jag lärt känna rasen bli fullständigt kär. Jag hade bestämnt mig för en brunmaskad hona, har haft en brunmaskad birma och tycker det är en fin färg. Sagt och gjort började med att ta kontakt med Maria som inte visste någon som just nu hade kattungar i närheten för jag hade ingen lust att åka Sverige runt. Då väntar jag tills läget kommer. Jag fick dock ett tips om en uppfödare utanför Sala som skulle få kattungar. Snabbt skrev jag ett mail till Margot och berättade lite om mig och mina önskemål. Svårt det där att få ihop någor vettigt om sig själv men bra blev det nog för hon hörde av sig och vi skulle ha fortsatt kontakt för att se vad resultatet skulle bli. Som jag gick och väntade, väntade och plötsligt den 24 Juli 2010 som kom det 4 kattungar och 2 var siameser. Men vad var det för färg ??? Omöjligt att se, dagarna gick och blev veckor. Klart var att det var 2 hanar oj jag skulle ha en hona men OK då hane går det med. Klart var att de inte skulle bli brunmaskade.

Efter några veckor då färgen fortfarande inte ville visa sig trots att vi trodde kanske vad det var åkte jag dit.
Denna lilla parvel mötte mig och jag blev helt kär. Spelar ingen roll vad det är för färg, herregud hur tänker jag färgen spelar väll ingen roll. HONOM SKA JAG HA.




En lång väntan börjar, ja egentligen inte så lång men några veckor är evighet när man väntar på sin älskling.
Margot höll mig uppdaterad med bilder och info och tur var väll det. Så var det äntligen dags att få hämta Boris som han skulle kallas för.
Väll hemma så anpassade sig han snabbt ihop med dom andra katter. Boris min goa kille som egentligen skulle ha varit en brunmaskad siames hona. Nu ligger han vid datorn och sover min lilatabbymaskade hane.
Så det kan bli och så bra det blev.



/ Kina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: