Med Kumi som pluggkompis

De senaste dagarna har jag pluggat till en mattetenta och i denna process har Kumi varit delaktig. Antingen så är hon väldigt nyfiken på differentialekvationer eller så tyckte hon jag var tråkig som bara satt vid skrivbordet hela tiden. På mina böcker skulle hon i alla fall promt sitta, samtidigt som hon gav mig en blick som gjorde att jag kände mig skyldig till att ha gjort något.



Efter att hon fått lite mat och en massa kel så försvann hon. Jag riktade åter fokus till mina uppgifter. Efter en liten stund var det något som störde mitt synfält. Från höger sida smög det sig nämligen in en liten vit tass. Det hela gick mycket sakta. Jag satt alldeles stilla och kikade på den där tassen som försiktigt närmade sig mitt sudd. Med en ypperlig finess snappade Kumi åt sig suddet och for iväg. Sen var det livat må ni tro, för oj vad hon lekte rövare med mitt stackars sudd.

/Sandra
Kina skriver...

Var det favvosuddet? Att leka med den är väll nästan en dödenupplevelse även för Kumi!!!

2012-01-13 @ 09:16:23
Sandra skriver...

Svar: Japp det var favvosuddet, men Kumi är väl en av få som kommer undan med det.

2012-01-13 @ 16:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: