Kumis mardröm

Mamma sov hos mig här i Uppsala inatt och gav sig av tidigt imorse för att åka på kattutställning. Jag vaknade till lite lätt när hon klädde på sig ytterkläderna och hörde när hon gick. Så fort hon stängt ytterdörren var det en väldigt upprörd Kumi som kom och hoppade upp i sängen. Jag öppnade ena ögat och där stod katten och stirrade på mig, bara några centimeter från ansiktet. När jag inte gjorde någon tendens till att röra på mig så skrek hon till. Efter några fler skrik så gick jag upp för att se vad hon ville. Hon gick bestämt fram till matskålen - som var tom! Mamma hade alltså gått, utan att ge Kumi mat! Det är väl bland det värsta som kan hända den katten.

Vi får se hur lång tid det tar innan Kumi förlåter mamma.



/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: