Lina

Lina och Winnie är bra lika på en del saker och speciellt när det kommer till intresset för att bära iväg med kläder. Det fick jag erfara sist jag var hemma. Jag stod nere i gästrummet och skulle packa upp lite kläder att ta på mig. Lina låg nyfiket bredvid och studerade vad jag hade för mig. När jag drog upp ett par byxor så hängde hon plötsligt i andra ändan, när jag skulle ta upp ett par strumpor så snodde hon den ena strumpan och sprang iväg och när jag en stund senare hörde ett märkligt krafsande ljud så fick jag se hur Linas rumpa stack upp ur väskan. Hon var då i full färd med att leta efter nya saker att hämta. Hon är precis lika arbetsam som Winnie och båda är väldigt envisa med att hämta saker för att sedan lägga dem på en annan plats.
 
Det är så roligt att bo i gästrummet för vi vet ju aldrig vad Lina ska hitta på. Om kvällarna brukar hon i alla fall lugna ner sig och då är hon så himla gosig och kelig. Tänk att hon bodde med oss när hon var liten. Det är knappt så man kan se att det är samma katt. Hon är så rolig och rar och det ska bli så himla roligt att komma hem till jul och bo med henne igen.
 
 
/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: