En missnöjd Boris

Boris blev som vanligt lite ledsen när mamma lämnade honom. Han brukar då bli ganska tjurig mot de andra katterna och så gömmer han sig på konstiga ställen och sover.
 
I går var han riktigt sur och bet Elvis gång på gång, trots att Elvis inte hade gjort något. När Elvis satt i ett fönster och tittade på fåglar så hoppade Boris upp och gav honom ett bett och när Elvis låg och sov på en stol så var Boris tvungen att hoppa upp på stolen och ge sig på Elvis som mest såg förvånad ut. Boris gick till och med så långt att han försökte bita Kubiken. Det skulle han inte ha gjort för hon blev riktigt förbannad och flög på honom. Boris blev himla missnöjd över detta och klagade högljutt.
 
Eftersom vi vet att Boris har det lite jobbigt just nu så försöker vi hitta på saker som ska göra honom gladare. Vi har till exempel sett till att min bror har haft dörren öppen till sitt rum eftersom vi vet att Boris tycker om att vara där. Vi har även låtit Boris få komma ner och hälsa på i gästrummet. Han gillar att sitta i fönstret som vi har där. En annan grej som visade sig vara oehört populärt var när jag ställde en av hans kattbäddar på bordet där jag satt och pluggade. Boris kunde då ligga mitt i centrum och var helnöjd med all uppmärksamhet han fick.
 
Fortsätter det så här så kan vi nog lyckas hålla honom glad ända tills mamma kommer hem igen.
 
 
 
 /Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: