Dutt

Winnie är väldigt medveten om vad som väntar när klockan ringer varje morgon. Är hon inte i sovrummet så kommer hon farande och ligger hon bredvid så sätter hon sig genast upp, gäspar och tycker att det här med att ligga och dra sig är ett märkligt påhitt. Därför blev hon inte alltför nöjd över att jag råkade trycka på snooze cirka tio gånger imorse.
 
När en och en halv timme hade gått fick hon nog. Hon satte sig bredvid min arm och började dutta på den. Yrvaket kikade jag upp, såg att det var Winnie och lade ner huvudet på kudden igen för att somna om. Winnie duttade bestämt igen. Denna procedur utspelade om och om igen tills jag vaknade till ordentligt. Hon verkade så nöjd över att få upp mig och nu gäller det bara att hon inte kommer ihåg det här alltför bra för jag vet inte om jag vill bli uppduttad varje morgon.
 
 
/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: