Högen som minskade

Inne i vårt badrum har vi en bänkskiva och där brukar vi ha en hög med badhanddukar liggandes. På senare tid har dock den där badhanddukshögen varit utsatt för upprepade attacker.
 
När jag har kommit upp om morgnarna har högen ibland varit betydligt mindre än den var när jag lämnade den kvällen innan.
 
Som den erfarna Winnie-detektiv jag är så spatserar jag ju givetvis iväg till soffan det första jag gör. Och mycket riktigt så brukar det ligga badhanddukar där.
 
När jag drar fram badhandduk efter badhandduk kommer den lilla boven farande och försöker gosa ner sig i allt jag får fram.
 
Hon måste vara riktigt arbetsam eftersom en del av badhanddukarna är väldigt stora och Winnie är ganska liten. Badrummet ligger dessutom nästan längst ifrån soffan, så det är en liten bit att behöva gå. Detta verkar dock inte bekymra Winnie det minsta.
 
Inte verkar hon rädas trappor heller. När vi var hos mamma i somras släpade hon nämligen upp en sandal för hela långa trappan och gömde den i en tygbur. Det kan ju lätt bli snopet när en sandal plötsligt saknas och ens första tanke inte är att en katt kanske tagit den och gömt den någonstans, men med en Winnie i huset finns det alltid en som får spela rollen som huvudmisstänkt.
 
 
 /Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: