Att äta sig sjuk !!

Igår blev det lite rester över..inte vilka rester som helst utan lite grillad oxfil'e. Så visst skulle katterna få lite finmat.
Jag skar sönder den grillade biten i små bitar så det skulle passa Elvis och Boris små munnar (var bara dom inne då) och satte ner skålen förväntasfullt för att se deras entusiasm när dom upptäcker vad skålen innehöll. 
Båda sprang fram luktade och gick därifrån !!! men va f*n...dög det inte åt dom, kanske inte ville ha grillat ??
I samma veva kom Kubiken in och kasta sig över skålen och höll på dö av glädje. Kött, skuret i småbitar, mört...kan det bli bättre.
Hon åt,morrade,åt,morrade och åt. Att hon morrade medans hon åt såg jag som en njutning från henne för i den stunden vad hon själv då dom andra hade tappat intresset så hon behövde inte hålla dom på avstånd utan hon morrade nog av vällust.
Efter en kort stund var finmaten slut och att njuta av maten existerar inte, det är nog bara människan som kan äta lugnt och njuta. Då kom tanken i mitt huvud...åt hon så hon blev sjuk !!
Hon låg helt utslagen på golvet förmodligen helt proppmätt och jag hoppas hon insåg att hon åt nog för fort...(bara för att ingen annan skulle få något)
Kubiken utslagen på golvet, mätt...är ingen vanlig syn då hon kan äta hur mycket som helst men nu var det stopp och hon var helt slut.
Det var nästan som man väntade sig en lååång rap från henne.

Bilden från ett tidigare tillfälle men Kubiken är lika trött på detta kort som hon
var efter maten.


/kina
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: