13. En dag med mina katter...

Efter viss data haveri från Telia vilket gjorde att jag ofrivilligt inte kunde skriva så är jag igång igen, därav lite hopp av datum..
En dag med mina katter börjar alltid olika beroende på vilka katter som är inne.
Boris och Elvis är morgontrötta och går inte upp med mig utan ligger kvar i min säng och det resulterar i att dom får ingen mjukmat på morgonen utan jag byter vatten och fyller på skålen med torrfoder.
Totte får lite mjukmat innan han går ut och är Kubiken och Charlie inne så får dom också det annars är det torrfoder för dom med om dom springer in när jag går ut.

Under dagen är katterna själva och den som kommer hem först möts nästan alltid av yrvakna katter i trappan så jag tror dom sover mest hela dagen.
Boris och Elvis är dom katterna som sen kräver mest uppmärsamehet vilket inte går att undvika då dom skriker går efter och gärna på fötterna. Just där är jag lite dålig på att ta mig tid med dom då jag är lite ivrig på att börja med maten.

Under kvällen sen är dom med oss hela tiden, varje centimeter vi rör oss. Dom andra katterna ligger antingen och sover eller är ute. 


Så innan vi går och lägger oss får alla mat igen, då blir det 5 matskålar med mjukmat. 
Boris och Elvis är sen först i säng när vi närmar oss och Charlie smyger sen upp vid fötterna om han är inne. 

Elvis är den katten som aktiverar sig mest med leksakerna som ligger lite här och där. Kubiken, Totte har jag aldrig sett lekt med något och Boris och Charlie kan få något ryck då och då.
Lite julpynt roar dock i dessa tider och det fattas lite här och där

 

Egentligen är vi nog ganska dåliga på att leka med våra katter men samtidigt så är dom ju med oss hela tiden och det känns som dom tycker det är OK. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: