20. Hur fick mina katter sina namn?

Kumi
På katthemmet hette Kumi, Vivvi, och vi tyckte inte riktigt att det passade. Vi ville ge en nystart med nytt hem och nytt namn. När vi tog hem henne fick vi båda för oss att hon kändes lite som en anime-katt, något som flera vänner till oss dessutom oberoende påpekade några veckor senare när namnet var bestämt. En dag ploppade namnet Kumi fram, vilket är ett japanskt namn, och som på något sätt kunde betyda vacker. Vi tyckte det passade himla bra så så fick det bli.
 
Smeknam: Kumsibums, Bums, Kummin (som morfar och mormor brukar säga).
 
Wilma
På katthemmet kallades Wilma för Elina. Jag minns inte riktigt varför vi döpte om henne, men både mamma och jag fastnade för namnet Wilma.
 
Smeknamn: Wims, Wilms, Wilmut.
 
Winnie
Winnie skulle egentligen hetat Boolean eftersom jag tyckte hon hade en sådan frän färguppdelning i ansiktet. Men eftersom vi från början inte skulle behålla henne så ville jag spara det namnet inför framtiden. Hon kändes lite magisk och eftertänksam och blev därför döpt efter en tecknad häxa jag tittade mycket på som liten, häxan Winnie.
 
Smeknamn: Winnsiepants, Pantie, Pantsson, Winnsie.
 

/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: