21. Hur fick mina katter sitt namn

Det här med namn är roligt, jag har en förkärlek till att ge mina katter "människonamn" varför vet jag inte men så är det bara. Så mina katter heter:

Totte:
Riktigt hur namnet kom till minns jag inte men det var jag som kom på det och det passar honom riktigt bra. 
En stor härlig bondkatt.
Smeknamn: tottelin, torsten
 
Boris:
Är döpt efter Boris i Ullared, en man jag tycker verkar vara trevlig. Boris som är en siames som iband inte har helt koll på tillvaron passar perfekt att heta Boris.
Smeknamn: Finns inga

Elvis:
Heter i stamnamnet Elvis Presley så han fick behålla Elvis som namn då det är enkelt att säga Elvis och Boris eftersom det är radarparet. Elvis känns som perfekt åt honom.
Smeknamn: Elvisko

Charlie:
Hette så när vi fick honom så han fick fortsätta heta så, passar honom perfekt. 
Smeknamn: Challe, charlieboy, kallades Kronblom när han var liten.

Kubiken:
Fick namnet av oss eftersom hon påminner om en liten kubik i formen, Hon är kort och kompakt som en liten kubik. Kubiken kan tyckas vara ett konstigt namn på en katt men efter att ha hetat det i några år så är namnet perfekt till henne.
Smeknamn: Finns inget

/ Kina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: