9. Knep som jag använder för att underlätta vardagen med katt...

...gör att vi oftast kan leva harmoniskt. Vi är inte helt överrens katterna och jag men vi jobbar på det och det där med att gå halva vägen var funkar inte alla lägen men i stort sett är vi överrens om hemmet.
 
I mina fönster står det plastkrukor med konstgjorda växter...inte helt optimalt. Men så många gånger jag har kommit hem och hittat trasig blomkruka på golvet och en halväten blomma. Nu när jag kommer hem är det oftast bara att plocka upp blomman/krukan och ställa tillbaka. Jag har dock börjat smyga in lite riktiga blommor i något fönster och inser att det funkar håller tummarna för det är trevligare med riktiga blommor.

En annan sak som underlättar vardagen är min soffa i vardagsrummet, jag ville ha en ny soffa i tyg då den gamla skinnsoffan gjort sitt samt jag var så trött på skinn. Eftersom jag visste att katterna skulle börja klösa i soffan så köpte jag en begagnad soffa på blocket och som sagt klöser gör dom. Att dom skulle slakta soffan så snabbt trodde jag inte men soffan lever ett hårt liv så då känns det skönt att den är begagnad. 
 

Så var det där med att få vara på bord och bänkar, här hemme får dom det. Då slipper vi den konfliken för Boris och Elvis sitter jämnt på bordet när vi äter/fikar. Så länger dom sitter på avstånd från tallriken så får dom sitta där så slipper vi tjafset om att dom ska lyftas ner, dom hoppar upp vi lyfter ner. 

En sak till, naturligtvis får dom också sova i våra sängar...
 
 
/Kina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: