Winnie och papperskorgen

Winnie brukar får för sig lite allt möjligt och just idag var det papperskorgen inne på kontoret som var föremål för hennes uppmärksamhet.
 
Det hela började på förmiddagen då jag plötsligt hörde hur papperskorgen vältes omkull. När jag kom in på kontoret så fann jag den i liggande position och alla möjliga saker hade flugit ut över golvet. Med huvudet inne i papperskorgen stod Winnie i egen hög person och inspekterade innehållet. När hon kände sig färdig reste jag upp den igen och gick iväg.
 
En kort stund senare hördes det vältande ljudet ännu en gång. Jag gick dit, papperskorgen låg ner och Winnie syntes inte till. När jag kikade ut från kontoret såg jag hur hon satt gömd bakom sovrumsdörren och kikade i springan mot mig. Jag ställde upp den igen och började röra mig iväg. Jag hann knappt gå några meter förrän den med ett tjong åkte i backen igen och när jag vände mig om så var det ingen katt där. Winnie hade återigen gömt sig bakom sovrumsdörren. Jag reste upp den en tredje gång och ställde mig att lurpassa ute i hallen. I full rulle kom då Winnie utfarande från sovrummet, galopperade in på kontoret, slog omkull papperskorgen och slirade sedan iväg in bakom sovrumsdörren igen.
 
Huvudföremålet för dagens lek.

Leken fortsatte genom att jag ställde upp papperskorgen lite då och då under dagen när jag hade vägarna förbi och lika glatt slog Winnie ner den varje gång. Det är först nu på eftermiddagen hon verkar ha tröttnat för nu har den fått stå upp i hela två timmar.
 
/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: