Främlingar i lägenheten

Idag och i förra veckan hade vi besök av hantverkare i lägenheten. En sak jag inte skulle få för mig att göra är att lämna katterna ensamma med främmande människor. Därför är jag glad att det just nu går att lösa så smidigt eftersom jag är hemma ganska mycket för tillfället.
 
Winnie blir till exempel väldigt ängslig och kommer vilja åka runt i min famn resten av eftermiddagen. Kumi däremot har lite svårt att släppa kontrollen. Hon är lite skygg, men kan samtidigt inte låta bli att undersöka vad som försiggår. Imorse ville hon bestämt ha frukost, men samtidigt ville hon ju se ut på balkongen där det arbetades. Lösningen blev att hon sprang till matskålen, fyllde munnen, sprang till vardagsrummet och kunde sedan tuggandes titta bort mot balkongdörren. När de sedan for in och ut med hinkar och burkar så låg Kumi på köksmattan och inspekterade noga allt som hände. Wilma är mer åt hållet att hon går in under sängen och lägger sig och sover och väntar på att allt stökande ska gå över.
 
 
/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: