15. Hur aktiverar jag mina katter..

Som jag skrev tidigare så är jag lite dålig på det och mitt samvete känns därefter. 
Ju mer jag funderar på överskriften ju mer inser jag att jag leker inte så mycket med mina katter utan dom får busa mycket på egen hand. 
Jag köpte för ett tag sen ett klätter träd som katterna tycket om och där busar dom av sig i då och då men även sover i den, bollarna i den är favoriter,


På fredagar är det godispinne som gäller, då bryts den i småbitar och kastas iväg och det är ivriga katter som letar reda på biten. Där får man kasta på olika ställen för Elvis och Charlie kastar i sig biten för att få ny medans Boris ska lukta lite och sen äta, samt Kubiken och Totte inte är intresserad alls..

Jag funderar också på köpa en boll som man kan fylla med torrfoder så dom får pyssla och fundera lite innan dom får fram biten.

 
Elvis har sina leksaker som ligger lite här och där och han kommer oftast med något i munnen som han sen släpper och leker med lite. 

/ Kina
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: