17.Hur trodde jag att min kattsituation skulle se ut idag för fem år sedan, hur blev det och vad tror jag kommer ha hänt om ytterligare 5 år?

För fem år sen trodde  jag att jag idag skulle ha en raskatt och jag var då väldigt utställningsfokuserad. Wilma fick hänga med på utställningar men visade ganska klart att hon inte ville och jag började då tänka på vilken ras jag skulle vilja ha.  Kanske t.om att jag skulle ha flera raskatter. bondkatt tänkte jag inte på så mycket för dom kommer alltid att finnas i mitt hem. Raskatt i all är men en bondkatt är en bondlkatt..

Jag trodde också för 5 år sen att jag var aktiv i kattklubben och kanske med i styrelsen, aktiv på katthemmet (var med i styrelsen ett tag) och jag trodde jag skulle jobba väldigt mycket idellt där. 
 

Hur blev det ?
Jag har idag 3 bondkatter och 2 raskatter, åker inte på utställningar då jag tröttnat totalt på det. Därmed inte sagt att jag inte tar upp det igen men just nu känns det långt borta. Jag kommer inte att köpa raskatt för att ställa ut men är väldigt förtjust i den rasen jag har, siames/oriental, och kommer troligtvis att köpa någon igen men då mer en katt som inte platsar som utställningskatt. Kanske fel färg, ögon, öronplacering, ja mig kvittar det den ska vara här hemma med mig. Jag har också idag slutat jobba på katthemmet men stödjer det med medlemsskap likadant är det med kattklubben, är inte aktiv medlem. Jag tänker också på att ta hand om en katt från katthemmet som inte är kattunge utan den där katten som ingen vill ha för den kanske är gammal, för tjock eller något annat. Just idag ska vi inte ha fler katter men mitt tankesätt har ändrat sig. 
 

Om 5 år...
Kommer jag kanske inte att ha Boris och Elvis kvar men jag hoppas det men om inte så har vi två nya siamerser/orientaler som far runt här hemma, inte perfekta för utställing så därför lite svår sålda och genom mina kontakter så har dom kommit hit.

Om 5 år hoppas jag och tror att mina 3 bondkatter finns kvar och skulle någon inte gör det så bor det en ny bondkatt här som kommer från katthememt. Lite blyg och rädd som har haft det tufft i livet men som börjar blomstra upp som en härlig katt här hemma. Utställningar ?? Kommer knappt ihåg hur man gör 

/ Kina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: