18. Vad är det bästa med just mina katter?

Det finns så himla mycket jag gillar med mina katter, men bland det bästa är:
 
- Att de formar en så fin grupp tillsammans. Kumi är katten med det stora tålamodet som efter en lång tid på katthem tycks vara väl invand med hur hon ska bete sig mot andra katter. Hon är ledaren och styr med en vänlig bestämd tass här hemma. Samtidigt är hon himla rolig och galopperar ofta runt och busar med de andra. Wilma är den som alltid blivit nedtryckt och jagad hemma hos mamma och hon verkar uppskatta att ta det lugnt. När Kumi och Winnie far runt hoppar hon därför ofta upp på byrån eller köksbordet för att inte råka bli inblandad i leken. Winnie är lekfull, ihärdig och testar gärna gränser. Samtidigt verkar hon finna stor trygghet i Kumi och hon vill gärna hålla koll på hur Kumi reagerar när det händer något läskigt så hon vet om hon ska gömma sig eller inte.
 
- De är så trevliga indvider. Alla känns så glada på något sätt. De verkar aldrig vara sura eller irriterade.
 
- Att de är så aktiva och nyfikna. Ställer jag en stol på en plats där den inte ska stå så är katterna genast där och inspekterar. Det är så kul för om vi anstränger oss för att göra något extra roligt för dem då och då så är de alltid med på noterna.
 
- Att de alla är så lekfulla på sina egna vis. Jag älskar att se Wilma kasta och fara runt med sina tygmöss, jag älskar att se Kumi studsa runt när hon leker med sina bollar och jag älskar att se Winnie springa runt med papperstussar i munnen.
 
- Att de oftast är så himla okomplicerade att ha och göra med.
 
 
 
 /Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: