Massor med katter

När vi var hemma hos mamma under midsommarhelgen så blev det givetvis väldigt mycket katt. Förutom våra tre egna så fanns det massor av andra som också krävde uppmärksamhet.
 
Så fort vi var inomhus och satt i soffan så var till exempel Boris och Elvis snabba med att norpa åt sig knäplatserna.
 
När jag var utomhus passade jag ofta på att ta ut Totte på koppelpromenad.
 
Att få gå runt i trädgården i koppel är nog bland det bästa han vet. Han blir ivrig, stor och fluffig och eftersom han på senare år har blivit lite stel så tänker jag att det är bra att han får komma ut och röra på sig i sin egen takt. 13 år fyllde han i början av sommaren och kan titulera sig som den näst äldsta katten på gården.
 
Den som är äldst i nuläget är mormor och morfars katt, Kalle, som borde vara runt 15 kanske? Han är i alla fall i fin fin form och har en fantastisk päls.
 
När man är ute i trädgården är Kubiken och Charlie två ständiga följeslagare. Det spelar liksom ingen roll vad man har för sig, inget är för ointressant. Oftast är synen som sådan att Kubiken kommer gående först och att Charlie studsar och galopperar efter.
 
När jag var ute i rastgården för att hämta Totte så stötte jag ofta på Lina som också brukar vara där. En dag när jag var på väg ut ur rastgården så försökte hon smita ut tillsammans med mig. Jag kastade mig efter och fick halvliggandes tag i henne. Det var en duktigt upprörd kisse jag hade i min famn. Hon morrade och fräste och när jag släppte in henne i rastgården igen så gick hon högljutt och irriterat bort till sin favoritstol. När jag kom tillbaka en stund senare var det som att allt var glömt och Lina var som vanligt igen.
 
Sen får vi ju inte glömma grannkatten som ofta kommer över till vår gård och hälsar på.
 
/Sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: